Synliggør den gode idé

AVV

AVV

AVV indsamler og behandler affald fra borgere og virksomheder.

AVV havde brug for at sikre størst mulig visuel sammenhæng i deres samlede informations- og kommunikationsaktiveter og dermed gøre det lettere for borgere og medarbejdere at genkende AVV i mediebilledet.

Ved en konsekvent brug af de grundlæggende grafiske elementer på forskellige medieplatforme skabes fællesskab og udsendes entydige signaler i AVVs kommunikation.
Det er afgørende, at alle fastholder og styrker denne visuelle sammenhæng ved at anvende designet korrekt.

Designguiden er både et internt arbejdsredskab for AVV og en vejledning til eksterne samarbejdspartnere som trykkerier, reklameburuer m.fl., der udbygges i takt med, at nye brugssituationer og behov dukker frem. Derfor skal de, der arbejder med AVVs grafiske identitet, løbende holde sig ajour med eventuelle opdateringer og ændringer.

Designguide:

Farvevalg er afgørende i ethvert grafisk udtryk. Derfor er AVVs farvepalette et vigtigt grundelement i designlinjen, helt på niveau med logo og skrifttyper. AVVs farvepalette er inddelt i to:
1. Primærfarve, som er “AVV-grøn”
2. Sekundærfarver, som fungerer godt sammen med primærfarven.

sekundærefarverne må gerne anvendes enkeltvis og forskellige kombinationer og udtyndingsgrader, helst i procenterne 75% 50% og 25%

Grundelementer:

AVV anvender to grafiske elementer: En grøn bjælke og et udsnit af AVVs bomærke (det 5. element).
Elementerne bruges som genkendelige og dekorative elementer i AVVs designlinie og anvendes på publikationer, powerpointpræsentationer og andre steder, hvor der er behov for at understrege AVVs visuelle identitet.


Fotostil
:

Gode fotos er med til at give et godt billede af AVV. Generelle motiver til AVV kan være mennesker i naturlige omgivelser, de forskellige årstider i naturen og steder og begivenheder.
Stikord til fotografer for stemningsbilleder kan være:
- Afslappede mennesker med varme og humor.
- God kontrast i farverne, lys og luft i motivet.
- Gerne en skæv eller overraskende vinkel på motivet.
- Close ups – fotos taget meget tæt på, som viser detaljer af situationen eller emnet.
- Tilstræbe mennesker på billederne.
- Der må gerne være en “lille historie” på fotoet, der kobler mennesker og affald.

 

 

 

Leave a Comment

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>